Kindernevendienst

Iedere zondagochtend wordt er kindernevendienst gehouden voor de kinderen van de basisschool.
De kindernevendienst is een dienst speciaal voor kinderen van 4 t/m 12 jaar.
Deze dienst wordt gehouden tijdens de verkondiging, in een aparte ruimte.
Er zijn twee leeftijdscategorieën (groep 1 t/m 4 en groep 5 t/m 8 van de basisschool) zodat de verhalen zoveel mogelijk aansluiten bij de leeftijd.
Tijdens de nevendienst wordt door de leiding een bijbelverhaal gelezen/verteld, waarna erover nagepraat/nagedacht wordt.
Eventueel wordt er een passend spel gespeeld en/of een verwerking gemaakt.
De verkondiging in de kerk en het bijbelverhaal tijdens de nevendienst lopen in principe synchroon, zodat er thuis ook over nagepraat/gedacht kan worden.

Wij vinden het van groot belang om kinderen in de kerk genoeg aandacht te geven.
Dit belang heeft vooral met de toekomst te maken, de 'moeilijke' fase die nog moet komen, nl de puberteit.
Juist in de kinderjaren kan een basis gelegd worden om kerkverlating te voorkomen.
We streven naar een situatie dat kinderen een positieve associatie krijgen of houden met de kerk en de zondagse kerkdienst.

Tijdens de kindernevendienst maken we gebruik van de methode: Vertel het maar (www.vertelhetmaar.nl)
Een zeer aansprekende en duidelijke methode voor zowel de kinderen als de leiding.
Kortom, ben je tussen de 4 en 12 jaar oud dan ben je van harte welkom bij onze kindernevendienst.
En neem gerust een vriendje/vriendinnetje mee!